Thermacare Warmte kompres nek, schouder, pols 1 Stuks

Thermacare Warmte kompres nek & schouder

Medisch hulpmiddel

– Diepgaande warmte ontspant de spieren, verbetert de bloedcirculatie en verlicht pijn

– Langdurige warmte

– Tot wel 16 uur pijnverlichting

– Flexibel en hypoallergeen

ThermaCare® voor nek en schouder is vooral geschikt voor de behandeling van pijn als gevolg van spanning of overbelasting in spieren en gewrichten.

Aanwijzingen voor het gebruik

Open het zakje vlak voor gebruik. Als het zakje wordt geopend komt het product in aanraking met de lucht en worden de warmtecellen geactiveerd.

Na ca. 30 minuten wordt de therapeutische temperatuur bereikt van ca 40°C.

Zorg ervoor dat de huid schoon en droog is voordat u het product aanbrengt. Verwijderd de zelfklevende kant en plaats het product.

Houd het product met beide handen vast en plaats het op de gewenste pijnlijke plek. Druk op de zelfklevende kant om goed te laten hechten.

Contra-indicaties

Gebruik ThermaCare® niet op een kapotte of beschadigde huid, op huid met schaafwonden of zwellingen die gedurende de afgelopen 48 uur zijn ontstaan of op delen van het lichaam die ongevoelig zijn voor warmte. Raadpleeg uw arts voor gebruik wanneer u aan diabetes, een slechte doorbloeding, een hartaandoening of aan reumatoïde artritis lijdt of wanneer u zwanger bent. Gebruik ThermaCare® niet in combinatie met crèmes tegen spierpijnen, medicinale zalven of andere warmtebronnen. Het gevaar voor brandwonden neemt toe naarmate men ouder wordt. Als u 55 jaar of ouder bent, wordt aanbevolen om ThermaCare® te gebruiken over een dunne laag kleding heen en niet terwijl u slaapt. Stop met het gebruik van het product en raadpleeg uw arts als de pijn verergert of na 7 dagen nog hetzelfde is.

Waarschuwingen

Warmteproducten kunnen irritaties of brandwonden veroorzaken. Om dit risico te verminderen, raden wij u aan om uw huid regelmatig te controleren. Indien u deze aantreft, stop dan direct het gebruik.

Indien u 55 jaar of ouder bent dient u Thermacare over een kledingstuk te dragen en niet te gebruiken wanneer u slaapt. Gebruik een warmteproduct niet langer dan 8 uur per 24 uur op hetzelfde deel van het lichaam.

Om verhoogd risico op verbranding te voorkomen, het product verwijderen voor een MRI (magnetische resonantie beeldvorming) scan.

Fabrikant/Distributeur

Pfizer Bv