Linn Diclofenac gel 2,32% extra sterk 100 Gram

Diclofenac Linn 2,32% extra sterk, gel

Geneesmiddel RVG 129843 UAD

Claims

Diclofenac Linn 2,32% extra sterk, gel bevat de werkzame stof diclofenac, die bij de groep

geneesmiddelen hoort die niet-steroïde anti-inflammatoire geneesmiddelen (NSAID’s) worden

genoemd. Diclofenac verlicht de pijn en heeft een ontstekingsremmende werking

De behandeling van lichte tot matige pijn in verband met spier- en gewrichtsblessures, zoals sportblessures.

Diclofenac Linn 2,32% extra sterk, gel is uitsluitend bedoeld voor gebruik op de huid.

Samenstelling

Werkzame stoffen: De werkzame stof in dit medicijn is diclofenac diethylamine. 1 gram gel bevat 23,2 mg (2,32%) diclofenac diethylamine, wat overeenkomt met 20 mg diclofenacnatrium

Hulpstoffen: butylhydroxytolueen, carbomeer, cocoylcaprylocapraat, diethylamine, isopropylalcohol, vloeibare paraffine, macrogolcetostearylether, oleylalcohol,

propyleenglycol, parfum en gezuiverd water.

Dosering

Uitsluitend voor cutaan gebruik. Patiënten dienen contact op te nemen met een arts als de symptomen 7 dagen na het begin van de behandeling aanhouden of verergeren.

Volwassenen en jongeren ouder dan 14 jaar

Diclofenac Linn 2,32% extra sterk, gel wordt 2 maal per dag op de pijnlijke of ontstoken plek aangebracht en wordt zachtjes in de huid gewreven. De hoeveelheid gel is afhankelijk van de grootte van de te behandelen aangedane plek: 2-4 g Diclofenac Linn 2,32% extra sterk, gel (5-10 cm gel) is voldoende voor de behandeling van een gebied van 400-800 cm². De maximale dagelijkse dosis is 8 g gel. Na het aanbrengen moeten de handen worden afgeveegd met een papieren handdoek of een vochtig doekje en daarna worden gewassen, tenzij dit de te behandelen plek is. De papieren handdoek

of het vochtige doekje dienen na gebruik te worden weggegooid. De behandelingsduur hangt af van de indicatie en de klinische respons. De behandeling met gel mag bij spier- en gewrichtsblessures nietlanger dan 14 dagen duren, tenzij aanbevolen door een arts.

Ouderen

Dezelfde dosering als voor volwassenen kan worden gebruikt.

Wijze van gebruik

1. Voor het eerste gebruik: verwijder de verzegeling met behulp van het puntje op de

achterkant van de schroefdop.

2. Masseer de gel zachtjes in de huid op het pijnlijke of gezwollen gebied. U kan een licht verkoelend

gevoel ervaren wanneer de gel wordt ingemasseerd.

3. Veeg de overtollige gel van uw handen met absorberend papier (bijv. keukenpapier) of een vochtig

doekje en was vervolgens uw handen om onbedoeld contact met de mond of ogen te voorkomen,

tenzij uw handen de te behandelen plek zijn. Het absorberende papier of het vochtige doekje moeten

na gebruik in de afvalbak worden weggegooid.

Lees voor gebruik de bijsluiter.

Verantwoordelijk voor het in de handel brengen

MAE Holding B.V.

Stationsweg 4