Excedrin Migraine 20 Tabletten

EXCEDRIN, filmomhulde tabletten

Geneesmiddel  RVG 102780

Claims

Acetylsalicylzuur en paracetamol verminderen pijn en koorts en acetylsalicylzuur vermindert ook

ontsteking.

• Cafeïne is een mild stimulerend middel en verhoogt het effect van acetylsalicylzuur en paracetamol

EXCEDRIN wordt gebruikt voor de acute behandeling van hoofdpijn en migraineaanvallen (symptomen zoals

hoofdpijn, misselijkheid, overgevoeligheid voor licht en geluid en functionele beperking) met of zonder aura.

Niet gebruiken bij

• allergisch (overgevoelig) bent voor een van de stoffen in dit geneesmiddel.

• ooit een allergische reactie hebt vertoond op andere geneesmiddelen die worden gebruikt om pijn, ontsteking of koorts te behandelen, zoals acetylsalicylzuur en salicylaten, of elk ander medicijn dat koorts en pijn vermindert (NSAID’s zoals diclofenac en ibuprofen). De reacties kunnen zijn: astma, piepen bij het ademen of kortademig zijn, huiduitslag of netelroos (uitslag op de huid met roze bulten en erge jeuk), zwelling van het gezicht of de tong, loopneus. Als u niet zeker bent, vraag het dan aan uw arts of apotheker.

• een maag- of darmzweer hebt of als u een voorgeschiedenis van peptische zweer hebt.

• bloed in uw stoelgang of zwarte stoelgang hebt opgemerkt (symptomen van maagdarmbloeding of –

perforatie).

• hemofilie of andere bloedstoornissen vertoont

• ernstige hart-, lever- of nierproblemen hebt.

• meer dan 15 mg methotrexaat per week inneemt

• in de laatste 3 maanden van de zwangerschap bent (zie Zwangerschap, borstvoeding en

vruchtbaarheid).

Samenstelling:

Werkzame stoffen:  250 mg acetylsalicylzuur, 250 mg paracetamol en 65 mg cafeïne.

Hulpstoffen:  Kern van de tablet: laag gesubstitueerd hydroxypropylcellulose, microkristallijne cellulose (E460),

stearinezuur.

Filmomhulling: hypromellose (E464), titaandioxide (E171), propyleenglycol, benzoëzuur (E210),

carnaubawas (E903).

Dosering

Volwassenen (18 jaar of ouder):

• Voor de behandeling van hoofdpijn:

Neem 1 tablet met een vol glas water in als de hoofdpijn opkomt. Indien nodig kunt u 4 tot 6 uur later nog 1 tablet innemen.

Neem bij ernstigere pijn 2 tabletten met een vol glas water in wanneer de hoofdpijn opkomt. Indien nodig kunt u 4 tot 6 uur later nog 1-2 tabletten innemen.

Gebruik dit middel niet langer dan 4 dagen voor hoofdpijn zonder uw arts te raadplegen.

• Voor de behandeling van migraine:

Neem 2 tabletten in met een vol glas water als de migrainesymptomen of migraine-aura opkomen. Zo nodig kunt u nog 2 tabletten innemen met 4 tot 6 uur tussen de innames

Gebruik niet meer dan 6 tabletten in 24 uur voor de behandeling van hoofdpijn of migraine. Dat komt overeen met 1500 mg acetylsalicylzuur, 1500 mg paracetamol en 390 mg cafeïne.

Wijze van gebruik

Lees voor gebruik de bijsluiter.

Let op de maximale dagdosering

Verantwoordelijk voor het in de handel brengen

GlaxoSmithKline Consumer Healthcare B.V.

Van Asch van Wijckstraat 55G

3811 LP Amersfoort

Nederland

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Excedrin Migraine 20 Tabletten” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *